Luty 21, 2018

5 błędów popełnianych przez osoby odchudzające się

Odchudzanie z całą pewnością jest trudne i wymagające. Nie mniej jednak, przykłady wielu osób pokazują, że nawet największą nadwagę można zredukować i cieszyć się zgrabną sylwetką.

Niestety, wiele osób nie potrafi sfinalizować swoich założeń i schudnąć. Czemu tak się dzieje? Jakie błędy popełniają osoby, które podejmują się redukcji zbędnych kilogramów?

Błąd numer 1: wygórowane oczekiwania
W mediach: telewizji, radio i Internecie, aż roi się od historii osób, które zredukowały kilka, a nawet kilkanaście kilogramów w ciągu miesiąca. To wszystko wpływa na podświadomość osoby odchudzającej się, która buduje wygórowane oczekiwania względem procesu odchudzania.

Niestety, musimy „zejść na ziemię” – odchudzanie tylko w nielicznych przypadkach wygląda tak kolorowo.

Błąd numer 2: uleganie pokusom
„To tylko jeden mały pączek” – ten jeden, mały pączek to kilkaset kalorii, które właśnie rujnują cały bilans Twojej diety. Warto się nad tym szerzej zastanowić i zrozumieć, jak duży wpływ na powodzenie odchudzania ma sporadyczne uleganie pokusom.

Błąd numer 3: jutro!
Odkładanie czegoś na jutro to jedna z oznak prokrastynacji. Niestety, nie wróży to nic dobrego, dlatego też ze swojego słownika powinieneś/powinnaś wyeliminować słowo „jutro” i zastosować się do powiedzenia: „Co masz zrobić jutro, zrób dziś”.

Błąd numer 4: nadmierne zaufanie do suplementacji
Widziałaś nową reklamę w telewizji? Te tabletki pozwalają zrzucić nawet 5 kilogramów w miesiąc! – Niestety, to bujda. Żaden, aktualnie dostępny produkt nie wykona ciężkiej pracy za nas. Owszem, niektóre środki są skuteczne, ale nic nie zastąpi diety i treningu. Należy je traktować tylko i wyłącznie jako formę uzupełnienia diety.

Błąd numer 5: późna kolacja i śniadanie
Bilans diety jest bardzo istotny. Jednakże, będzie niczym jeśli nie zadbamy o regularność i stałe, właściwe pory posiłków. Musimy zapamiętać, że jemy najpóźniej 3 godziny przed snem (ostatni posiłek) i do godziny po przebudzeniu (pierwszy posiłek)

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *