Marzec 1, 2018

Redukcyjne formy treningowe dla każdego!

Zastanawiasz się nad tym jaki trening na odchudzanie wybrać? Śpieszymy z pomocą! Przygotowaliśmy zestawienie czterech form aktywności fizycznej. Przedstawiamy plusy i minusy każdego rozwiązania.

Jazda na rowerze
Na rowerze jeździć może niemal każdy. To doskonała forma aktywności fizycznej, którą uskuteczniać mogą wszyscy – niezależnie od wieku.

Największą zaletą tego rozwiązania jest niski stopień uczucia zmęczenia. Innymi słowy – trenujący nie odczuwa liczby spalanych kalorii w takim dużym stopniu jak ma to miejsce w przypadku innych form treningowych. Wadą tego rozwiązania może być natomiast fakt, iż w okresie zimowym jazda na rowerze jest znacznie mniej przyjemna, a czasem wręcz niemożliwa.

Pływanie
To forma aktywności, która przyciąga coraz więcej osób. Na basenach frekwencja rośnie, co jest jak najbardziej pozytywnym zjawiskiem.

Do największych zalet pływania należy zaliczyć to, że jest to forma aktywności, która praktycznie nie generuje urazów i kontuzji. Jest wręcz dedykowana wszystkim tym, którzy mają problemy z układem ruchowym. Natomiast wadą pływania jest dosyć wysoki koszt (karnet na basen z 12-18 wejściówkami to koszt ponad 100 złotych/miesiąc).

Trening siłowy
Siłownia to miejsce w którym bardzo często realizujemy rozmaite plany treningowe. Redukcja na siłowni jest również możliwa.

Zaleta tej metody to fakt, iż jednocześnie spalamy tkankę tłuszczową i budujemy mięśnie. Wadą natomiast jest to, że trening siłowy jest kosztowny (karnet to około 100zł/miesięcznie) i bywa kontuzjogenny.

Bieganie
Zdecydowanie najpopularniejszą formą treningową na odchudzanie jest bieganie. To prosta czynność, która pozwala osiągać znakomite rezultaty (godzinny trening to kilkaset spalonych kalorii).

Największą zaletą biegania jest jego ogólnodostępność i bardzo wysoka efektywność. Natomiast do wad zaliczyć trzeba – negatywny wpływ na stawy oraz bardzo trudne początki (zmęczenie po nawet kilkuminutowej przebieżce bywa ogromne)>

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *