Kwiecień 3, 2017

Jak nabrać masy mięśniowej?

Spoglądasz w lustro i nie jesteś zadowolony ze swojej sylwetki? Chciałbyś nabrać masy mięśniowej, ale nie wiesz jak się za to zabrać? Zapoznaj się z naszym poradnikiem!

Masa mięśniowa, a atrakcyjność mężczyzn

Silny, dobrze zbudowany mężczyzna od zawsze uchodził za atrakcyjnego. Nic więc dziwnego, że siłownie wypełnione są po brzegi przez Panów, którym towarzyszy jeden wspólny cel – masa mięśniowa.

Jak nabrać masy mięśniowej?

Budowanie masy mięśniowej to zespół procesów, których celem jest zwiększenie objętości i ilości włókien mięśniowych. Składają się na nie: dieta, trening oraz suplementacja.

Dieta na masę mięśniową powinna być przede wszystkim odpowiednio zbilansowana. Dostarczenie węglowodanów, białka i tłuszczy we wskazanej ilości to absolutna konieczność. W przeciwnym wypadku organizm nie będzie miał „z czego zbudować” mięśni. Wszakże, wyżej wymienione wartości odżywcze stanowią materiał energetyczny (węglowodany), materiał budulcowy (białko), materiał zapasowy (tłuszcze).

Dietę można stworzyć samemu. Wystarczy dostosować posiłki (minimum 5 dziennie) do wyliczonego bilansu na podstawie wzoru, który umieszczony jest w poniższej tabeli.

Białko

Węglowodany

Tłuszcze

Masa ciała x 2g

Masa ciała x 6g

Masa ciała x 0,5g

Kolejnym niezwykle ważnym elementem jest trening na masę. Ten z kolei powinien opierać się na ćwiczeniach wielostawowych realizowanych na wolnym obciążeniu. Najlepszym przykładem tego typu treningu są takie ćwiczenia jak: martwy ciąg, wiosłowanie sztangą, wyciskanie sztangi czy uginanie ramion.

Trening można realizować 3-4 razy w tygodniu. Jedna sesja nie powinna być dłuższa niż 90 minut. Zarówno trening łączony, jak i obwodowy jest dobrym rozwiązaniem na masę mięśniową.

Ostatnim już ważnym elementem są suplementy wspomagające wzrost masy mięśniowej. Ich odpowiednie dawkowanie może przyczynić się do naprawdę dużych wzrostów.

Najpopularniejsze, tudzież najczęściej stosowane odżywki na masę to: kreatyna, gainery, odżywki białkowe, carbo, aminokwasy oraz l-glutamina.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *