Styczeń 10, 2017

Jak przytyć? Dieta na masę.

Posiadanie umięśnionej sylwetki jest domeną atrakcyjności wśród mężczyzn. Panowie coraz większą uwagę przykładają do swojej urody, co widać chociażby po frekwencji na siłowni. Często celem mężczyzny jest zbudowanie masy mięśniowej, by wyglądać jeszcze mężniej. W takim przypadku sama realizacja ćwiczeń nie wystarczy – niezbędna jest również odpowiednia dieta na masę.

Jak przytyć i nabrać mieśni?

Zwiększenie obfitości przyjmowanych posiłków nie wystarczy. Często wymagana jest radykalna zmiana nawyków żywieniowych, by pobudzić organizm do dużych zmian. Przede wszystkim, osoba starająca się zbudować masę mięśniową musi zastosować się do kilku zasad:

Bilans kaloryczny – musisz zadbać, by ilość składników odżywczych była wystarczająca. Przyjmuje się, że na każdy kilogram masy ciała należy dostarczyć 6g węglowodanów, 2g białka oraz 0,5g tłuszczy.

Należy pamiętać, że muszą to być produkty pełnowartościowe i zdrowe. Sugeruje się wykorzystanie węglowodanów złożonych, pełnowartościowego białka i zdrowych tłuszczy.

Ilość i częstotliwość posiłków – jedz mniej, ale rzadziej. 5-7 posiłkowa dieta to najlepsze rozwiązanie. Posiłki powinny być zbilansowane w następujący sposób: śniadanie – największy posiłek, kolacja – najmniejszy.

Posiłki należy jeść o stałych porach, w odstępach wynoszących maksymalnie 200 minut.

Regularność – organizm bardzo szybko dostosowuje się do zmian nawyków żywieniowych, ale wymaga systematyczności i regularności, by mogło zaowocować to zmianą masy mięśniowej. W przypadku podjadania, zmiany godzin posiłków – pokarmy mogą być szybciej trawione i wydalane.

Dieta, a trening

W przypadku budowania masy mięśniowej niezwykle ważnym elementem jest trening. Musisz pamiętać, że ćwiczenia na siłowni mogą mieć zróżnicowany charakter. Do budowania masy mięśniowej zaleca się korzystanie z ćwiczeń złożonych.

Ponadto, ilość serii przypisana treningowi na masę wynosi 4 serie dla dużych partii mięśniowych (plecy, nogi, klatka piersiowa, brzuch), oraz 3 serie dla małych partii mięśniowych (biceps, triceps, przedramiona, barki).

Tagged on:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *