Styczeń 5, 2018

Trening na rowerze na odchudzanie

Problemy z nadwagą diagnozowane są już u niemal 40% Polaków. To statystyka, która nieprzerwanie rośnie od kilkudziesięciu lat. Nie ma zatem nic dziwnego w tym, że coraz więcej osób podejmuje trudy treningu odchudzającego.

Redukcję zbędnych kilogramów można realizować na wiele rozmaitych metod. Nie mniej jednak, większość z nich opiera się na zmianie nawyków żywieniowych i wzmożeniu aktywności fizycznej. Jednym z efektywnych sposobów na spalenie dużej ilości kalorii jest trening rowerowy, czyli innymi słowy – jazda na rowerze.

Jazda na rowerze na odchudzanie, czyli jak połączyć pożyteczne z przyjemnym
Jazda na rowerze to forma aktywności fizycznej, która uskuteczniana jest bardzo często nie tylko w formie treningu, ale także rekreacji. Wycieczki rowerowe są bowiem świetnym sposobem na spędzanie wolnego czasu.

Rzecz jasna, należy rozgraniczyć wycieczkę rowerową od treningu rowerowego. Wszak, jazda na rowerze w obu przypadkach skrajnie różni się tempem, intensywnością, objętością oraz trasą.

Jak jeździć na rowerze, aby schudnąć?
Jazda na rowerze jako trening odchudzający jest uwarunkowana kilkoma istotnymi elementami, a konkretniej:

  • INTENSYWNOŚĆ – wynosić musi 60-80% tętna maksymalnego danej jednostki.
  • OBJĘTOŚĆ – nie może być mniejsza niż 45 minut.
  • TEMPO – uwarunkowane przez intensywność, zazwyczaj 15-25km/h, jednostajne.
  • TEREN JAZDY – prosty, bez wzniesień i zjazdów, nawierzchnia twarda niewyboista.

Jazda na rowerze może stać się efektywnym sposobem na nadwagę tylko i wyłącznie wtedy, gdy spełnimy wyżej wymienione warunki.

Co ważne, trening powinien mieć charakter progresywny (stały wzrost wartości dla objętości oraz tempa jazdy) i być realizowany regularnie. Zaleca się od 3 do 6 treningów tygodniowo.

Warto jednak pamiętać, że trening to nie wszystko. Doskonałym wsparciem będzie zbilansowana i zdrowa dieta oraz suplementacja wspomagająca pracę układu trawiennego.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *